Istoria designului de automobile este plină de încercări îndrăznețe de a crea vehicule atât de diferite în ceea ce privește aspectul și modul în care acestea funcționează încât să facă învechit tot ceea ce a apărut înainte. Cele mai îndrăznețe dintre acestea sunt, de obicei, autovehiculele conceptuale, care nu sunt limitate de practică sau de reglementările guvernamentale și pot, prin urmare, să permită producătorilor auto să împingă într-adevăr limitele designului.
Iata 15 exemple concludente din istorie.
Ford Speedster din 1932
Echipat cu un motor V-8 , a venit cu un buton de pornire, cu decenii înainte ca această caracteristică să devină tarif standard pentru automobile. Roadsterul lung a fost creat de fiului lui Henry Edsel Ford cu ajutorul designerului Eugene Gregorie.
1934 Voisin C-25 Aerodyne
Ca mulți dintre colegii săi de pe această listă, designerul Gabrielle Voisin a început să facă avioane. După primul război mondial, s-a orientat spre mașini. Doar 28 dintre cele 1934 Voisin C-25 Aerodyne au fost realizate, dintre care unul a fost premiat în 2011 la Concoursul Pebble Beach d’Elegance.
1935 Bugatti Type 57S Compétition Coupé Aerolithe
Exemplarul original al modelului 1935 Bugatti Type 57S Compétition Coupé Aerolithe, care a debutat la Salonul Auto de la Paris în 1935, a fost pierdut după dezvăluire – explicația populară este aceea că Bugatti a dezasamblat piesele pentru a face mașina de producție de tip 57, care a urmat. Modelul afișat este o recreație produsă în 2007, bazată pe specificații înregistrate, fotografii și o pictura în ulei de către un inginer Bugatti.
1936 Stout Scarab
Designer William Stout, care a lucrat ca inginer de aeronave înainte de a se întoarce la automobile, a fost un pionier în integrarea luxului și de petrecere a timpului liber în mijloacele de transport. Stout Air Lines este creditat cu introducerea însoțitorilor de zbor și a meselor în timpul zborului. Scarabul se bazează pe această idee; este o mașină de lux în care puteai lua cina, alimentată de un motor Ford V-8 ascuns în spatele corpului din aluminiu. Brandul nu a prins niciodată, parțial pentru că la 5.000 de dolari (aproximativ 90.000 de dolari astăzi), Scarab era mai scump decât Packard și Cadillac din acele zile. Mai puțin de zece modele au fost produse.
1941 Chrysler Thunderbolt
Curbele pe Chrysler Thunderbolt din 1941 au fost inspirate de trenurile rapide. Masina a fost printre primele care au avut geamuri electrice – Chrysler a folosit motoare hidraulice pentru a le acţiona. Farurile retractabile și hardtop-urile operate de butoane au fost și elementele de design inspirat, care au apărut în mașini decenii mai târziu. Acesta a fost unul dintre ultimele modele Art Deco înainte ca majoritatea conceptelor să se bazeze pe o estetică futuristă.
1942 Oeuf electrique
Masina electrica din 1942 sau ou electric a avut trei roti si a rulat cu baterii decenii dupa ce benzina a devenit modalitatea dominanta de a propulsa autovehiculele, iar decenii inainte ca Elon Musk sa decida din nou sa refoloseasca electricitatea. Designerul sau, paulian Paul Arzens, a lucrat ca pictor si a proiectat locomotive de cale ferata înainte de a se deplasa la masini. Caroseria este realizata din aluminiu format manual si din plexiglas curbat, un material nou la acea vreme.
1947 Norman Timbs Special
Nici un alt automobil nu arata ca Norman Timbs Special din 1947, cu cabina din fata si curbe care au condus la o picatura de ploaie. Timbs, un inginer de curse Indy, a făcut mașina cu un motor Buick Straight 8 plasat în partea din spate a șasiului.
1948 Tasco
Acest Tasco din 1948 a fost realizat sub o marcă care nu rezistat numită The American Sports Car Company – numele masinii este un acronim pentru producător. Gordon Buehrig, fostul Duesenberg, a luat inspirația de design din avioanele de luptă ale celui de-al doilea război mondial. Fibra de sticlă care acoperă roțile din față se mișcă cu ajutorul comenzii de direcție.
1951 GM LaSabre
GM Le Saber din 1951 a fost prima mașină cu aripile sport și un parbriz curbat, elemente de design care au devenit standard în mașinile americane ulterior. Masina avea un detector de umiditate care ar ridica automat partea de sus a cabrio-ului dacă ploua.
1953 General Motors Firebird 1 XP-21
Pentru a descrie supermasinile de astăzi, ne întoarcem la asemănarea dintre Koenigseggs și Paganis din lumea avioanelor de vanatoare. Modelul General Motors Firebird I XP-21 din 1953 a fost un avion luptător actual, cu patru roți, o aripă de coadă și un cockpit sferic. Motorul turbionar sa rotit la 26.000 rpm pentru a genera o putere de 370 cai putere.
1955 Chrysler (Ghia) Streamline X Gilda
Chrysler (Ghia) 1955 Streamline X “Gilda” și-a luat numele dintr-un film Rita Hayworth din 1946. După ce a renunțat la un motor cu turbină cu jet, firma italiană Ghia a echipat modelul Gilda cu un motor de 1.5 litri simplu. Designul este un antecedent pe termen scurt al mașinilor de turbină Chrysler, iar aripioarele vă spun că este din anii 1950.
1956 Buick Centurion
Buick Centurion din 1956 a avut o camera de mers cu spatele cu decenii bune înainte de a apărea la vehiculele uzuale. Buick a subliniat semnificația avansurilor tehnologice ale mașinii cu acoperișul sferic și cu cabina tip pilotaj Jetsons, care oferea vedere fără obstacole șoferului și pasagerilor.
1959 Cadillac Cyclone
Vedeți cele două conuri negre în care ar trebui să fie farurile Cadillac Cyclone din 1959? Acestea sunt radarele pentru sistemul de evitare a accidentelor al mașinii, o tehnologie pe care ați putea-o recunoaște drept controlul adaptiv de croazieră de astăzi. Dacă mașina a simțit un obiect care se apropie, va afisa o serie de lumini de avertizare și un bip puternic și mașina ar putea chiar să aplice automat frânele. (asta in anul 1959)
1970 Ferrari (Pininfarina) 512 S Modulo
Firma de design Pininfarina a produs opere mai faimoase, dar mașina Ferrari 512 S Modulo, pe care a creat-o pentru Salonul Auto de la Geneva din 1970, nu a urmărit frumusețea. Designerul Paolo Martin a pus corpul bizar pe șasiul masinii de curse Ferrari 512S.
1970 Lancia (Bertone) Stratos HF Zero
În 1970, Lancia (Bertone) Stratos HF Zero este conceptul care a condus la Lancia Stratos. Doar 33 inci înălțime, conceptul era atât de scurt încât șoferii trebuiau să intre prin parbrizul articulat.
Sursa: businessinsider.com
Fii la curent cu ultimele noutati, da un like paginii oficiale CataCars si lasa un comentrariu pe Facebook daca ti-a placut articolul.
Multumim.
[efb_likebox fanpage_url=”http://facebook.com/catacarsdb/” fb_appid=”1148306228644751″ box_width=”1200″ box_height=500″” responsive=”1″ show_faces=”1″ show_stream=”1″ hide_cover=”0″ small_header=”0)” hide_cta=”0″ locale=”ro_RO”]